Födelsedag, episod 3

Det skulle absolut inte bli en episod 3 av denna följetång men glömsk som jag är så glömde jag ju berätta det bästa (nåja) som vi gjorde i måndags när jag fyllde år.

Vi var inne i en "elefantpark" som ligger ca en halv kilometer härifrån.
Dom har även andra djur där som krokodiler, getter, kaniner, fåglar, hästar mm.
I en sådan här park försöker man värna elefanterna och få inkomster från turister för att rädda elefanter från att slippa "arbeta". Det är bra om de får utföra en uppgift men många elefanter som slavar för oss människor lever under vidriga förhållanden och de här parkerna försöker då rädda några av dom.

Där red vi på elefant och jag är ju sådan att om  jag ska rida en elefant så ska jag oxå RIDA den. Bara sitta i en stol på ryggen är inte rida elefant för mig. Så, som tidigare, tjatade jag mig till att få sitta på elefantens nacke där skötaren normalt sitter. Här var skötaren tveksam för han sa att elefanten kunde vara lite lynnig. Men det gick hur bra som helst och jag var glad :-D
Detta var en mycket liten park så ridrundan var inte lång. Tidigare har jag ridit elefant på Koh Chang där man mer red i skogen och fick se lite miljö oxå.
Men detta var oxå bra, jag är så facinerad av dessa stora djur som inte alls låter när dom går. När dom väger flera ton borde det höras när dom går men det låter som om dom har moccasiner på sig.
Och en sak till, man kan tro att elefanter luktar och drar till sig insekter, men det gör dom inte alls. Hästar luktar mycket mycket mer och drar verkligen till sig insekter när man är ute och rider i skogen.

Hur som helst så hade jag en super födelsedag alla dagar vi firade den :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0