Födelsedag, episod 2

Givetvis fortsatte firandet av min födelsedag även igår trots Koh Samet-presenten.

Igår var ju rätt mulet här och lite småkyligt, så vi passade på att fixa en massa saker som skulle fixas, bla var vi tvungna att åka till banken och få ett papper underskrivet som vi sedan skulle åka med till elverket (som var svårt att hitta).
Elverket låg i området Naklua som visade sig vara ett mycket mysigt område med mest thai-folk och inte så mycket barer och sånt.
På vägen tillbaka skulle vi åka in på Big C eftersom jag springer Pattaya runt för att hitta ett par Levi's jeans till dottern. Ändå sa jag till henne att välja en modell som var vanlig och det gjorde hon, 501:or. Det är bara det att dom inte finns i hennes storlek! Men iaf så hade jag sett en Levi's butik inne på Big C, så vi åkte dit. Men shit!!!! Jeansen där var dyrare än hemma!!!! Och givetvis hade dom inga 501:or i hennes storlek.
På vägen till Big C kom vi förbi en större marknad i Naklua som vi stannade till vid. Och gud vad billigt det var där!!!! Mycket billigare än andra marknader jag varit på, men det beror väl på att de andra marknaderna har legat inne i Pattaya och Jomtien. Som sagt var Naklua väldigt mycket Thai.
Och på marknaden fanns även mest thai-folk som handlade.
Så det blev mycket shopping igår.

På kvällen åkte vi in på Walking Street (som är ett enormt Kiviks marknad med barer, restauranger , go-go-barer och allt mellan himmel och jord) där vi gick in på en bar med ett live-rock band som var himla bra, sen avslutades kvällen på en bar utanför vårt komplex.
En superdag trots avsaknaden av sol.

Idag har solen tittat fram och det har varit ganska varmt och vi tog en lång promenad på stranden och har badat.
Tog både manikyr, pedikyr och fotbehandling på stranden. Jättehärligt och kostade ca 120 kr!!!!!

När vi kom tillbaka fick jag en massage på ett nytt ställe som ligger här i vårt komplex. Och gud vad bra dom var!!!!
Jag har aldrig någonsinn fått så bra massage. Tog bara rygg, axlar, nacke o huvud-massage och det var verkligen en tjej som visste vad hon pysslade med. Massagen på stranden är toppen, men det var inte alls i denna klassen. Och billigare än på stranden var det oxå, ca 50 kr för en timme :-D
Men ont gjorde det, men hon hittade precis ALLA ställen som spökar för mig. Ska dit igen nu varje dag innan vi åker hem för att kanske få fixat rygg o axlar lite grann.

Nu har jag suttit och jobbat lite och strax ska vi ut och äta och jaga vidare med jeansen :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0