Födelsedag, episod 1

Idag fyller jag år!!!
Och jag fick min födelsedagspresent av Anders redan i fredags, då åkte vi nämligen till Koh Samet i 3 dagar.
Så hela den resan var min födelsedagspresent från honom inklusive båttur runt ön och snorkling.
Givetvis var det helt underbart, vad annars på Koh Samet, men tyvärr hade vi lite otur med vädret sista dagen då det blev mulet och ganska kallt.
Skulle tippa att tempen låg runt 25 grader, men har man nu vant sig vid 35 grader, så är 25 kallt och jag frös. Framförallt när man åkte båten hem, eftersom det är en öppen båt, så kan jag säga att man frös. Och är man i Thailand har man inte precis några tjocka tröjor med sig och till Koh Samet hade vi packat väldigt lätt!

Annars är det så himla facinerande att se hundarna.
På Koh Samet såg jag bara tjocka hundar.
Och kräsna hundar.
En hund stod och åt en skål med ris.
Han tittade lite på skålen, nosade, tog en pytte liten tugga, tittade bort och funderade om han verkligen skulle äta mer av det där.
Hade det varit Ronja hade hon slukat skålen på 2 sekunder :-)

Jag lyckades bli kompis med 2 hundar när vi åt frukost.
I min frukost ingick 2 typ prinskorvar som jag inte vill ha. Så istället för att ge dom till Anders, mutade jag hundarna med dom. Dom var så himla gulliga, med "flax"-öron som stod så gulligt när dom tiggde.
Prinskorvarna gick ner, men däremot ville dom inte äta av omeletten jag bjöd på (????????).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0