En vanlig torsdag...

Nä, rubriken säger nog inte något om vad bloggen ska handla om.
Det var bara det att jag inte kom på någon lämplig rubrik.

Iaf så har jag idag gjort supergoda rödbetsbiffar med potatis och pepparrotssås som älsklingen fick smaka för första gången. Och han gillade det :-) Men å andra sidan är han rätt lätt att tillfredsställa vad gäller mat, han tycker om det mesta jag lagar och de som känner mig vet ju att jag inte kan laga mat.

Idag är ju torsdag och då brukar vi försöka bowla här i Arlöv.
Torsdagar är billighetsbowling - 100 kr per bana inkl skor.
Men just idag har vi stött och blött om vi skulle bowla eller gå på konsert på KB. Det slutade iaf med bowling pga olika omständigheter. Så nu ska vi strax bege oss dit.

Nu närmar sig julen med stormsteg och då kommer årets bästa nyheter; Blossas årgångsglögg. I år är det en vit glögg med smak av saffran. Jag var ju tvungen att köpa den för att testa. För mig lät det inte sådär jättegott. Jag gillar saffran, men då ska det vara i lussebullar eller möjligtvis i mat. Men i en glögg???? Så hade inga som helst förväntningar på den. Men gud vad god den var! Och den föll även Anders i smaken, han som inte gillar glögg. Så köpte en flaska Blossa 2010 och flaska Blossas rödvinsglögg med congac (som är min absolut stora favorit).

Inköpsresa till Sassnitz

Mamma har frågat om jag vill följa med till Sassnitz för att införskaffa lite starkvaror och nu har hon fått tag på billig biljett. Det finns 2 platser till i bilen om någon skulle vilja följa med. Resan kommer att ske tisdag den 23/11 eller tisdag den 30/11 och biljetten kostar 800 kr inklusive frukostbuffé på båten och biljetten delas på antal passagerare i bilen.
Är du sugen på att hänga med och fylla på förråden inför julen?
Hör då av dig till mig snarast :-D




Eftersom jag fryser så i detta landet just nu så måsta jag bara ladda upp en bild som visar utsikten från vår lägenhet i Thailand, så jag får tillbaka den varma känslan jag hade där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0