Uppdaterat!

* JAG ÄLSKAR MIN VOLVO!!!
Min älskade lilla (nåja) bil gick rakt igenom besiktningen igår med blankt papper. Jag blev såååååå glad så jag skulle kunna pussat besiktningsmannen, men gjorde det inte. Det har varit en stor börda eftersom jag trodde där var något fel vid ena framhjulet och att det skulle bli en dyr historia. Men nu är jag glad glad glad. Och för pengarna som blev över (alltså utebliven reparation) MÅSTE jag (tyvärr) köpa 4 nya sommardäck :-( Men jag har lite tid på mig då jag har odubbade vinterdäck på bilen nu!

* 16 grader varmt och strålande sol och helt underbart väder var det igår. 4 grader, regn, rusk och jätteblåsigt idag. Uuuuuuhhhhh, vad jag frös när jag var ute med Ronja. Det är INTE roligt att ha hund när vädret är såhär. Kan 16 grader komma tillbaka???

* Efter en lång dag igår som avslutades med mysmiddag och alldeles för mycket vin (förlåt Mads att vi terroriserade dig igår kväll) vaknade jag idag och var inte pigg precis. Efter en god frukost kände jag mig yr och vi gick för att vila frukost i soffan *myyyyys* Synd Ronja som inte fick gå sin långrunda förrän vid 12-tiden. Inte för att jag är speciellt pigg nu heller, men mår iaf bra :-)

* Har lämnat mina papper till min "revisor" och håller nu tummarna för att jag inte behöver betala så mycket i F-skatt som jag gör nu och framförallt att jag får massor av pengar tillbaka på skatten. Ska bara fixa fram papper på senaste husförsäljningen oxå :-)

* När jag skulle ut eftermiddagsrundan med Ronja igår orkade A inte följa med. Han hade ju redan gått en superlång runda på förmiddagen med henne (hmmm.... typ 5 km i såååå långsamt tempo....). Men när jag kom tillbaka så tränade jag Ronja lite o då ville A vara med o titta på och givetvis ta över träningen. Och Ronja gör ju allt för godis, men det såg så roligt ut och det där med raka sittningar och inte tigga och hur tävlingsmomenten ska se ut, det brydde hon sig inte om. Inte A heller för den delen :-) I alla fall försökte han förstöra för mig o Ronja när jag tränade genom att kalla på henne o locka med godis när jag la henne ner och gick ifrån för inkallning. Men si, så duktig är min lilla älsklings-ronjis att hon vet att matte blir arg om man reser sig när jag sagt att hon ska ligga kvar. Bra träning alltså och mycket stolt matte!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0