Njutningens olja

Häromdagen köpte jag ny olivolja.
Försöker köpa lite olika sorter och smaker.
Så köpte en vanlig "virgin" och en olivolja med citronsmak. Det är dom jag brukar ha hemma.
Men denna gången köpte jag även olivolja med chili & vitlök för att prova något annat.
Tidigare har jag provat den olivoljan med truffelsmak.
Så väl hemma var jag ju tvungen att provsmaka!!!
Hällde upp oljorna i små glas och tog fram ett ciabatta och började njuta av dessa naturens under genom att bryta bitar av brödet och doppa i oljan.
Njöt oerhört av varje liten brödbit med olika olivoljor på och gud vad god den med chili & vitlök var *mums*
Tänk att något så enkelt kan få smaklökarna att ta små glädjeskutt vid varje tugga.
.... och jag med dessutom :-)
Nåja, gott var det och kan starkt rekommendera som en liten förrätt.

Sitter här och jobbar lite med objektsbeskrivning till en superfin lägenhet i Ystad och ser min härliga mysiga Ronja busa omkring. Ännu en dag har hon hittat ett byte att döda genom att hoppa på det och slänga iväg det i vardagsrummet.
Att bytet sedan länge är ett dött märgben, det bryr hon sig inte ett dugg om.
Det är så härligt att se när hon är pigg och glad och kry och verkar mer vital än vanligt.
Men jag vet att dagarna finns där, det där dagarna när hon har svårt att resa sig och bara stapplar omkring.
Men försöker hålla det i schack med glukosaminen och idag verkar det fungera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0