Har sko-funderingar!

Undrar undrar undrar.....!
Vad jag undrar?
Om man har ett par vinterkängor som gått sönder och det fortfarande är kallt och vinter ute men alla skoaffärer tror det är vår och sommar och enbart säljer vår- och sommarskor, hur gör man då????
Hur får jag tag på nya vinterkängor, såna jag vill ha alltså????

Skulle det krisa riktigt rejält får jag väl sätta på mig mina hundkängor, men de är både klumpiga, grova och och rejält smutsiga och av"jägare-typ", så det är inget man har på sig när man går till jobbet.

Varför kan affärerna aldrig vänta med att sälja kommande säsongs kläder och skor tills säsongen verkligen startar. Likadant är det ju med vinterjackor.
För två år sedan skulle vi åka skidor vecka 10 och då hade vi inte så här lång vinter i Sverige, så affärerna hade givetvis inga skidjackor kvar till försäljning, så jag fick åka i min hundträningsjacka. Som dock är både tjock, praktiskt och ganska snygg. Men det står med stora bokstäver på ryggen "Instruktör". Men det gjorde ju inte så mycket :-)

Blir bara så trött på allt när man inte kan få tag på saker som man behöver just när det går sönder eller man ska göra något!

Sen måste jag bara berätta om det här med salvor och krämer!
För ett tag sedan hade jag ju jätteproblem med sprickor på mina händer pga det kalla, torra vädret. Till slut hjälpte mig apoteket att hitta en kanonbra handkräm till det. Men det var ju egentligen en fotkräm för spruckna hälar. Men den funkade perfekt och jag var jätteglad över krämen och rekommenderar den till alla.
Och nu är det så att jag varit hos läkaren pga mitt munsår. Har ju haft munsår nu i 3-4 månader från och till. Kommer ungefär en vecka, är borta 2 veckor, kommer igen osv. Men nu så har det suttit i i 3 veckor. Jättejobbigt och jag som aldrig någonsinn förr haft munsår.
Nåja, begav mig ju i veckan till läkaren eftersom inga av apotekets munsår-salvor fungerar. Där tog de lite tester och så, bla järnvärdet för munsår kan bero på för lågt järnvärde i kroppen. I alla fall fanns inget bra att skriva ut till mig (enligt dom alltså), men läkaren rekommenderade 4 olika krämer jag kunde använda, dels var de 2 st mycket feta oparfymerade krämer som hon sa kunde vara bra eftersom de är så feta. Sen var det 2 krämer med kortison i.
Idag var jag då på Apoteket och skulle köpa en av de här krämerna med kortison i. Fick hjälp av personalen att hitta den ena eftersom den ligger i kyl. Jag berättade att den är till för mina munsår och hon stod som ett frågetecken eftersom krämen jag fick "Daktakort" är till för fotsvamp!!!!! Men men, läkaren hade rekommendera och hon på Apoteket skulle prova den eftersom hon oxå hade munsår :-)

Så allt är inte som det ser ut att vara i den medicinska värden. Nu kan jag inte säga hur den fungerar för jag har precis satt på en första omgång, men återkommer om några dagar för en rapport.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0