Byta grejor på återvinningscentralen?

I säkert 4 månader har vi haft saker stående utanför dörren som skulle ner i källaren eller till tippen.
Det har kommit upp lappar i trappan om hur farligt det är att det står massa grejor i trappen som inte hör dit, pga brandrisken, och jag har känt mig utpekad.

Så i fredags slängde jag in allt i bilen. Orkade inte ta ner det i källaren för jag tänkte att jag kommer nog inte ha nytta av något av det ändå.
Och idag åkte jag iväg till tippen för att slänga allt så det inte ligger i bilen i 4 månader oxå :-)

När jag kom till tippen och plockade ut den första grejen, som var en hel rulle sån där papp man har till golven när man renoverar, tänkte jag att det är jäkligt synd att slänga. Det är kanske någon här på tippen som vill ha det. Gick förbi en bil till containern och bilens ägare stannade mig direkt och frågade om jag verkligen skulle slänga pappen. Han fick den av mig :-)
Sen hämtade jag ut nästa grej som var såna där saker man gömmer sladdar i, tex tak-lamps-sladd och fäster i taket. Då frågade jag om han ville ha dom med. Det var 4 st flera meter långa såna. Och det ville han.

Så jag hade nog kunnat ha loppmarknad där på tippen!

Det känns i alla fall jättebra att jag slapp slänga det och att det kunde komma till användning hos någon annan.


Kommentarer
Postat av: Mari

Det var ett tag sen jag var här, själv har jag bloggat av mig helt. Jag håller med dig till 100% ang ditt miljötänk på soptippen. Men det finns butiker där man kan lämna beg prylar och ta nått annat beg med sig därifrån. Hur det finansieras vet jag inte men tanken är ju god. Jag tycker att vi slänger alldeles för mycket i detta slit och släng samhälle. Kram på dig

2010-03-02 @ 11:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0