Vad är det med nybadade hundar?

Eller åtminstone vad är det med nybadade labradorer?

Brukar bada Ronja varje eller varannan månad. Det är sällan jag låter det gå mer än 2 månader mellan baden. Men ibland är det jobbigare att bada henne och det finns omständigheter som gör att man drar ut på det.
Nu i vinter har varit en sådan omständighet. Vädret!
Dels har det varit mycket kallt och då vill jag bada henne så att jag vet att jag inte ska ut någon långrunda med henne - alltså på kvällen, dels har det pendlat mellan kallt och slask på gatorna genom allt saltet och precis som med bilen så skjuter man upp hundbadet tills man tycker att vädret är bättre och det är torrare ute.
För är det slask, så räcker det med att gå ut i 5 minuter efter ett bad och så ser hon lika skitig ut som innan.

I alla fall, så badade jag henne i torsdags. Och ni anar inte hur mögit vattnet var - helt svart. Äckligt! Vilken tur att jag inte har hund i sängen eller soffan!!!!!
Hon blev i alla fall jätteren och fin och fick en helt annan färg. Såg till att "underedet" fick en extra omgång pga all salt ute. Kände mig nöjd och stolt och lovade mig själv att det absolut inte få gå så lång tid mellan baden hädanefter.

Och sen vad händer???
Samma sak som händer varenda gång jag badar Ronja!
2 dagar senare var jag ute en lång runda runt golfbanan och som vanligt gick hon lös. Vädret har ju blivit mildare så svart under magen blev hon med en gång, men men något man får ta när vädret är som det är.
Som sagt så sprang hon som vanligt lös på golfbanan men hon är aldrig långt efter mig. Jag gick där i mina egna tankar och Ronja sprang fram sidanom mig. Och då ser jag!!!!

Hon har rullat sig i något, hela halsen är svart. *suck*
Stannar henne och böjer mig ner för att lukta på henne - bläääääääääää!!!!!!!!!!!
Usch, hon har rullat sig i något äckligt som luktar skit.
Jädra hund! Gick det inte bra att lukta nybadad?
Och som sagt, detta händer nästan varenda gång hon är nybadad.

Hjälp mig Cesar Millan, hur gör jag för att min hund inte ska rulla sig i skit när hon är nybadad???



Kommentarer
Postat av: Sarah

Känner igen det där.... Lina är PRECIS lika dan!

2010-02-28 @ 16:35:12
Postat av: jenny

Haha... men är inte ANKBAJS den bästa parfym som finns?????

2010-03-01 @ 11:09:23
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0