Nu tändas tusen juleljus.....

....eller ljus i alla fall. Har ju tyvärr ingen brasa att tända upp när vädret är halv storm och snön vräker ner och det har lovat (igen) snökaos. Men vad tidningar o radio menar med snökaos vet jag inte, för tycker ändå inte det varit någon kaos när de varnat tidigare. Men nu blåser och snöar det rejält. Så för att få den där varma mysiga känslan hemma har jag krupit upp i soffan (nåja, det är ju ganska vanligt) tänt massor av våra levande ljus, hällt upp det sista av vinet och försöker göra det så mysigt som möjligt.

Ronjas o min kvällsrunda blev bara ca 40 min, trots att jag brukar försöka gå minst en timme.
Men får väl ta igen det en annan dag när det blåser något mindre. Men hon verkar nöjd ändå. Hon fick ju mat när vi kom in :-) Det kompenserar mot ALLT!

Nackspärren var lite bättre i morse, men det har gått ner mer i ryggen. A tyckte att ryggen borde masseras (dvs han ställer sig på den för att tänja ut skulderbladen o få det att "knäcka").
Han kunde inte ens lägga en hand på ena sidan av ryggen förrän det gjorde så fruktansvärt ont i sidan fram mot bröstet.
Han lyckades få det att knäcka till lite innan jag skrek för mycket och det kändes bättre med en gång i nacke o ryggen, men det onda sitter nu på sidan, under armen och tar sig fram mot bröstet.
Det gör så vansinnigt ont. Men vi var ändå iväg o tränade, men det gick mycket sämre än de andra dagarna. Fick verkligen ta det lugnt med vikterna och vissa saker kunde jag inte alls göra för att det tog emot för mycket i sidan/bröstet.
Och A vill massera igen, men nu kan jag knappt ens ligga på mage, så tror det får vara till imorgon. Men hoppas det ger med sig tills dess.
Så det sista dropparna vin jag lyckades rädda ur boxen, kommer att användas innan jag lägger mig så jag kanske sover extra gott. Igår fick jag ta en värktablett, hoppas slippa det idag.

A har även fixat så att jag ska sitta mer "rätt" med laptop:en i soffan. Han har kopplat till sin ena fristående skärm till min laptop, satt skärmen på en bunt böcker på ett litet rullbord vid soffan så att jag ska titta mer upp än ner på laptopen i knäet. Vet inte om det hjälper och det är sladdar överallt nu, men det är ju himla gulligt :-)
För det bästa alternativet - att inte sitta vid datorn alls - är ju helt uteslutet. Beroende? Nja, kanske...!


Kommentarer
Postat av: Annika

Nämen, utan dator går ju verkligen inte!



Hoppas du snart blir bättre. Låter plågsamt och jobbigt.

2010-02-03 @ 13:00:16
URL: http://citronanka.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0