Lunchmeny efter kl 14?

När vi är ute på jobb äter vi ofta lunch ute på någon lunchrestaurang.
Likadant idag.
Men idag var vi lite sena till jobbet efter lunch och vi hann inte äta innan jobbet började kl 13.
Klockan hann ticka fram till 14 innan vi kunde äta lunch.
Detta har hänt ett flertal gånger och därför undrar jag varför man inte kan äta lunchmeny efter kl 14.
Många många lunchrestauranger stänger dessutom 13:30 eller 14.
Det måste väl finnas många som börjar sina arbeten senare och då givetvis äter lunch senare än 12?

Så det slutar nästan likadant varje gång, vi åker in på en pizzeria, eftersom de har öppet i stort sett alltid.
Och eftersom jag inte gillar kött så finns inte så mycket annat än en vegetarisk pizza att välja på.
Jodå, de flesta pizzerior har ju sallad oxå, men nu är det vinter, vinden viner, tempen är nere på många minusgrader och sallad är absolut inget jag är sugen på då. Jag vill ha varm mat, så det blir sallad någon gång, men inte ofta.
Idag var inget undantag, vi var inne på flera ställen som precis skulle stänga, så till slut fick vi åka till en pizzeria där vi ätit många gånger tidigare och där jag tyvärr vet att dom inte har några vegetariska alternativ förutom pizza. Denna pizzeria har inte heller bakad potatis, som jag har ätit på några andra ställen.
Valet är typ kotlett, kebab, dagens pizza och sallad. På a la carte meny finns även typ friterade saker och massor av pommes som inte heller lockar mig precis.
Varför det blev just denna pizzeria är för att detta är utanför stan, där finns inte så många ställen att välja på och detta är en av de bättre.

Enda positiva jag kan se i det hela är att det ändå är fredag och man ska ha fredagsmys och det fick börja med en lunchpizza. Men tror aldrig jag ätit så mycket pizza någonsinn som jag gör nu för tiden. De senaste 2-3 månaderna har det nog blivit minst 1 pizza i månaden!!!! Alldeles för mycket för mig som tidigare åt typ 2-3 pizzor per år!!!

Så dagens fråga?
Varför har lunchrestauranger inte öppet efter kl 14????


Kommentarer
Postat av: Anna o Pelle

För att man ska förbereda inför eftermiddagens/ kvällens meny!

2010-02-19 @ 20:54:44
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0