Hur är vissa hundägare funtade?

När jag var ute med Ronja i morse fick jag se något som jag bara trodde hörde hemma i USA och att absolut ingen i Sverige ens kund komma på tanken att göra så.

Det kom en bil körande, svängde in på en mindre enslig grusväg (nåja, nu snötäckt då).
Bilen stannar, föraren hoppar ut och går mot bakluckan.
Öppnar bakluckan och släpper ut sin hund.
Sen sätter sig föraren i bilen och jag funderade på om föraren verkligen skulle sitta därinne medan hunden sprang omkring på fälten alldeles själv.
Då börjare föraren att köra bilen framåt, sakta, sakta, så hunden hängde med.
Föraren rastade alltså hunden på detta sätt!!!!!
Hunden sprang och snusade och hade sig på grusvägen/fälten runt omkring medan föraren körde efter i bilen!!!!

Men herregud! Vad är det för hundägare????
Vilken koll hade han på hunden?
Och vilken kontakt hade han med hunden?
Allt detta såg jag från den större vägen jag gick på och där det kör väldigt många bilar och där det ligger en del hus.
Inte konstigt att vi hundägare ibland får massa skit när en del kan göra på detta viset utan minsta skam i kroppen.


Kommentarer
Postat av: Jenny (:

Men vad sjukt! Såna människor borde inte få ha hund.

2010-02-15 @ 20:00:20
URL: http://bananerochpopcorn.blogg.se/
Postat av: Linda, Foppa och Lidas

Men va praktiskt, tänk att rasta sin hund utan att bli trött, våt eller kall, tror jag ska testa det faktiskt ;-) eller not

2010-02-15 @ 22:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0