Faster Karin

Ja, då blev man då faster - igen!
För andra gången.
Denna gången fick bror och svägerska en liten pojke (jo, det var väntat eftersom dom tjuvkikat).
Idag kl 7:42 på morgonen.
Det är alltid lika roligt och spännande och det ska bli jättekul att träffa den lille.
Tyvärr är det besöksförbud på KK pga bla influensa osv. Bara pappan som får titta in där.
Men dom kommer väl hem snart!

Men det absolut allra bästa med att brodern får barn är att det inte är man själv som sätter sig i den sitsen.
Jag är jätteglad för mina barn. Men nu är dom vuxna och det är jag dubbelt glad för.
Har börjat få tillbaka mitt eget liv, dom sköter sig själva, dom hjälper till på ett helt annat sätt, jag sitter och dricker likör med äldsta dottern och myser ihop. Vi pratar uteställen, restauranger och vin.
Det är faktiskt mycket roligare än att lägga pussel och rita streckgubbar.

Nä, ha dom på avstånd är allra bäst.
Därför avundas jag inte heller vännen som snart ska ha barn när hennes andra två är i övre tonåren!
Men det ska oxå bli jättekul, men skönt att veta att det är hon och inte jag :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0