Otur eller djävulskap?

Såhär efter julafton ska man ha frid i sinnet och vara ödmjuk.
Jag försöker väl så gott jag kan, är tacksam för alla julklappar som var både fina, behövliga och önskade.

Men idag har faktiskt varit en riktig jäkel-dag och då är man inte så ödmjuk längre.
När man har massor man ska fixa via internet så funkar givetvis ingenting.
Vår router har krånglat lite några dagar, vi har fått starta om den så har den funkat igen.
Men idag verkade den ha dragit en sista suck, den fungerar o dioderna lyser, men det går inte att komma ut på nätverket. Efter att ha kollat alla möjliga och omöjliga inställningar och kollat så att vi hade den senaste programvaran, gav vi upp och drog ut sladden och satte i nätverkssladden i stället - direkt till datorn. Det betyder att bara min dator har internetanslutning nu eftersom vi inte kan koppla upp oss trådlöst :-(
I och för sig så finns det ett annat oskyddat trådlöst nätverk i huset om Anders skulle behöva koppla in sig, men ändå!

Efter mycket suckandes och stönandes så tänkte jag fixa lite mat, broccolisoppa med lite godsaker i.
Väldigt lätt att göra, grovhacka bara grönsakerna och koka dom mjuka. Därefter ska soppan mixas ihop till en ganska slät soppa.
När jag håller på att mixa med mixerstaven börjar det lukta bränt och grönsakerna verkar inte mixas sönder heller. Jodå, stavmixern gick sönder. Motorn skar sig eller brände eller nåt åt det hållet. Stavmixern blev otroligt varm och det rök rejält från den. Efter en timme var den fortfarande varm.
Tack och lov finfördelades grönsakerna i alla fall, så vi kunde äta soppan. (Den var god!)

Alltså kunde inte allt detta hända INNAN julafton så jag hade en chans att önska mig nya manicker av tomten?
Så imorgon blir det till att åka iväg till Net on Net för att inhandla nya apparater (precis som om vi egentligen har råd till det efter alla julklappsinköp och kommande skidresa!).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0