L U S S E B U L L A R mmmmuuuuuummmmmsssssssss......

Japp!
Idag har jag bakat lussekatter.
Tänkte att det var lika bra att göra dubbel sats för jag kommer nog inte baka mer, så det gjorde jag.
Men det var med nöd och näppe som allt fick plats i hushållsassistentens bunke!
Och så fick jag ju använda en jädra massa plåtar.
Men gott blev det. Och så fick vi ju testat det med den goda saffransglöggen från Blossa och det passade perfekt.

Sen när jag ändå var igång så gjorde jag en dubbel sats med griessnockerl oxå.
Riktigt duktig husmor jag varit idag :-D

Så ikväll gjorde jag en superenkel, supergod Thai-inspirerad fiskgryta med kokosmjöl. Den blev en riktig hit. Både god och jätteenkel där man blandade alla ingredienserna i en skål och sen bara hällde ner i en ugnssäker form och så in i ugnen. Det är så lätta rätter man vill laga varje dag!

Och nu efter alltihopa sitter vi i soffan och jag tränar för fullt på mitt nya planritningsprogram som är lite knixigt, men det går framåt. Mellan vilopauserna har jag oxå hunnit boka flygbiljett till Salzburg inför vår skidresa i januari :-D *yeeeaaahhhh*
Som jag längtar. Fast pengarna går ju åt som smör i solsken :-(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0