Dagens jultips och flygstrul!

Det är många som är stressade i dessa jultider för att det ska springas i oändliga affärer för att hitta de bästa / önskade julklapparna, som säkert är slut där man springer in och måste hitta en annan affär där klappen kanske finns.
Själv måste jag säga att jag aldrig haft så lätta julklappsinköp någonsin och varit klar så tidigt och utan stress.

Hur det kommer sig? Tja, lite är ju faktiskt planering, man måste nog veta vad man ska köpa. Men den största delen är faktiskt att jag, som en modern människa, gjort de flesta av mina julklappsinköp via nätet!!!

Och jag älskar det! Sitta framför datorn, hemma i soffa i stressfri miljö, gå igenom olika sajter för att se vad man kanske kan hitta på för julklapp. Sen måste jag givetvis ge lite credit till de jag köpt julklappar till att det kommer med så specificerade önskelistor och att de sakerna är lätt att få tag på via nätet :-)

Jag menar om nu någon önskar sig en CD-skiva, DVD eller t.o.m en bok - varför i hela friden ska man springa omkring i en massa affärer (förmodligen olika om du ska ha bok o DVD) för att hitta just den boken/CDn/DVDn, när du enkelt och smidigt kan beställa det på nätet. Och det finns väldigt mycket som är praktiskt att köpa i nätbutiker. Kläder och sånt kanske är lite vågat, men mycket annat är superduper att köpa via nätet.

Så, här sitter jag nu, stressfri, alla julklappar inhandlade och kan sitta med min glögg och lussebulle i soffan och bara njuta av juldagarna :-D



FLYGSTRUL!


I januari åker vi ju till Österrike för att åka skidor. Jag är en väldigt praktisk människa (nåja) och gillar det här med att organisera och styra upp, så jag har ju då fixat bla resan mot alperna.

Ner till Österrike blir flyg till Salzburg med ett bolag (Norwegian) och hem blir oxå flyg från Salzburg med ett annat bolag (Transavia). Varför jag valt 2 olika bolag hade lite med att Transavia flög hem på en tid som passade oss bättre än alla andra bolag.

Transavia är ett holländskt bolag men hemsidan är på engelska och det var inga problem med bokningen. Dock kom bekräftelse och den elektroniska biljetten på mail på holländska!!!! Nåja, det gick att utläsa vad man behövde veta även på holländska.

Men nu har det strulat till sig rejält. Häromdagen fick vi ett mail från Transavia, på holländska, om något med bokningen. Jag kunde absolut inte förstå vad där stod överhuvud taget.

Tur jag har en så himla bra översättare som jag kunde använda mig av eftersom det där framgick att de ändrat vårt flyg från den "bra" flygtiden till en annan tid! Den tiden vill vi inte åka hem, det är alldeles för sent. Och i mailet skulle man klicka på en länk för att bekräfta att man tagit del av informationen och accepterade ändringen. Men om man nu inte vill acceptera den ändrade tiden och flyget nu är flyttat, vad gör man då??? Nja, det framgick inte precis.

Så det var bara att ringa deras call-center och där var bara hänvisningston, tills jag förstod att det inte gick att ringa det numret från våra mobiler (kommentar: vi har ingen fast telefon).

Nu har jag dock fått tag på call-centret och avbokat flyget med Transavia hem från Österrike och ska försöka boka med ett annat bolag som åker hem tidigare.
Strul strul strul... gillar vi inte alls. Framför allt inte så här nära jul!!!! Men det löser sig nog :-)

...och snart har jag denna utsikten från pisten!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0