Dagens i-landsproblem - micro!

När vi flyttade in i min nya lägenhet fanns ingen microvågsugn.
Och det går ju knappt leva nu för tiden utan micro.
Jag menar hur värmer man glögg, lussebullar, maten som blev över igår eller degspadet till bakningen????
Jo då, jag vet, på det gamla hederliga sättet; antingen på spisen eller i ugnen.
Men när man inte gjort det på evigheter vet man inte hur länge saker och ting ska stå i ugn/platta för att bli bra. Nu har jag testat mig fram med lussebullarna och nu blir dom kanonbra i ugnen!

I alla fall har jag fått en microvågsugn av älsklingen i julklapp (och den är redan öppnad och ställd på plats!).
Vi invigde den med glögg och det blev bra, lite varmt kanske, men drickbart.
Men så skulle jag nu värma lussebullar *s* och dom blev/blir INTE bra!!!!
Nåja, man får ju äta en massa (dåligt värmda) lussebullar för att hitta "rätt", hur dom ska värmas :-D
Jag värmer dom nog för länge, men det är supersvårt att hitta rätt!

Jag vet - dagens i-lands problem.
Men det är viktigt att äta goda lussebullar, eller hur?


Tavlor
Anders har ju en sån där superduper-skrivare som kan skriva ut i massor av olika format upp till A2 på massa olika typer av papper bla A2-fotopapper och canvas-papper. Vi har skrivit ut en del nu och ska göra lite tavlor, eller en tavla som vi ska ha här hemma.
Motivet?

 |
Mycket stämningsfulla och fina :-D
Han är såååååå duktig - älskade!

(Foto: Anders Ekberg - Kamera: Nikon D3)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0