Varför tar batteriet alltid slut mitt i natten?

Var jättetrött i går kväll.
Kanske för att jag var ute i lördags och inte är van att slå runt och att jag sen sov dåligt på natten.
Var uppe tidigt igår (vaknar alltid tidigt) och gick en långrunda med Ronja i ösregn.
Hade lite småmigrän och försökte vila i soffan innan vi skulle iväg till käraste bror på påskmiddag.
Men det hjälpte inte så mycket.
Såååå, när vi kom hem på kvällen var jag supertrött.
Slumrade till lite i soffan. Men såg väl nästan hela James Bond.
Gick och la mig sen vid midnatt och somnade.
Tror jag sov max en timme när något väckte mig.
Somnade om igen typ en halvtimme och så väckte något mig igen.
Och så kunde jag inte somna. Efter en halvtimme hörde jag ett högt pip.
Shit, batterierna i brandvarnaren börjar ta slut.
Ja, det var ju bara för mig att masa mig upp mitt i natten (typ kl 2), ta ner brandvarnaren, ta fram batterier som var fel sort. Ta ur batteriet ur brandvarnare.
Sen gick jag och la mig igen.
Men kunde jag somna då?????
Näääääääääääääääää...........!!!!!

Så min fråga till alla och Gud är;
varför tar batterierna i brandvarnare alltid slut mitt i natten????


Än har jag varken fått något bra svar från vänner eller Gud.
Men visst är det så?


Kommentarer
Postat av: Linda och Cookie

Ja visst är det så! ALLTID mitt i natten, why??

2010-04-05 @ 19:19:46
URL: http://lucaswilner.blogspot.com
Postat av: Annika

Ja, så är det verkligen! Måste vara nåt med mörkret som inaktiverar batterierna... Eller?!

I min första lägenhet hade jag tre meter i takhöjd. Fick mitt i natten släpa ut köksbordet till hallen, klättra upp och på tå riva ner brandvarnaren (och delar av gipstaket...) för att få lite lugn. Dan efter fattade jag inte hur jag fått ut köksbordet, för det gick inte in igen genom dörröppningen utan att skruva av två ben. Man klarar mycket på adrenalin, tydligen. Ja, och taket fick lagas, så klart.

2010-04-06 @ 14:38:52
URL: http://citronanka.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0