Inget är som väntans tider...!

Fast det håller nog inte min gravida kompis med om :-)
Som tidigare barn har hon denna gången oxå gått över tiden.
Nu är det en vecka över tiden och jag pratade med henne senast i söndags.
Men man vill ju inte ringa och fråga hela tiden. Vet ju själv hur det var när folk ringde och frågade; "har det hänt något?" Och då gick jag ju aldrig över tiden.
Så egentligen vet jag inte om hon åkt in nu eller inte.
Hennes andra barn har hon gått 2 veckor över tiden med, men denna trodde och hoppades hon skulle komma ut tidigare. Men men.... Inget är som väntans tider :-)


Själv väntar jag på pengar.
Jo, jag vet, det gör vi väl alla. Men i mitt fall är det från en kund som inte velat betala en faktura som förföll i augusti förra året. Ingen enorm summa heller, jobbade där bara några dagar.
Har ringt och ringt och ringt och mailat och han har hela tiden sagt att pengarna ska komma. Till slut var jag tvungen att skicka iväg det hela till Kronofogden. Det är jobbigt och mycket komplicerat så jag har dragit ut på det.
Men nu har iaf kunden lovat att betala, dock uppdelat på 3 betalningstillfällen. Men bättre det än inget alls.
När jag pratade med honom tidigare idag så påstod han att han idag gjort en första inbetalning.
Hoppas hoppas hoppas verkligen det stämmer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0