Kyckling i röd currysås

Såååå, nu var det en evighet sen jag uppdaterade i bloggen.
Men de flesta av er förstår ju att det kanske inte varit min prioritet ett.

Men nu var jag bara tvungen att dela med mig.
Av ett recept.

Lagade idag en supergod kyckling-rätt och det blev så himla gott så jag bara måste dela med mig av receptet.
Det blev i alla fall kyckling i röd currysås med ris till.
Receptet hittade jag på www.lindahlsmejeri.se



Bild o recept lånade från www.lindahlsmejeri.se.
Klicka på bilden för att komma direkt till receptet.


4 port.

600 g kycklingfilé
salt
vitpeppar
red currypasta
1 tsk timjan
2 vitlöksklyftor
5 dl Lindahls yoghurt
1 dl vatten
minimajs
Såhär gör du:

Skär kycklingfilén i små bitar.
Stek kycklingen med lite olivolja, salta och peppra.
Lägg i vitlöken, timjan och red currypasta.
Häll på vattnet och låt puttra en kort stund.
Fyll på Lindahls yoghurt och minimajs. Rör om och låt koka upp igen.


Serveringstips: med kokt ris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0