Härligt att åka skidor

Såååå..., då var man hemma igen efter en veckas skidsemester. Veckan blev väl kanske inte riktigt vad jag hade väntat mig, men så är det ju med semestrar.
Och varför då?
 Tja, det började ju med själva bussresan. Det var säkert 25 år sedan jag var på en bussresa och jag var väl skeptisk till det hela, men den var hyfsat billig och man behöver ju inte köra själv. Men det var okej att åka buss. Kör försås hellre själv, eller ännu hellre, flyger, men det är för dyrt. Men bussen var okej. Mycket stillasittande i många många timmar. Men bussen var helt ny och modern och väldigt bekväm. Men som sagt, det är många timmar man sitter stilla trots många pauser.

Nästa grej jag hade väntat mig var ett mycket bättre väder i Österrike. Jag har åkt till samma ställe i Österrike i över 30 år och aldrig haft så här "dåligt" väder. Och med dåligt väder menar jag att det tom regnade lite grann på de lägre nivåerna. Fick hålla oss högt uppe där det då snöade hela tiden. Och det är ju trevligt, men inte varje dag och dessutom gjorde det milda vädret oxå att det blev väldigt väldigt dimmigt. Och snö/regn och dimma = väldigt dålig sikt. 2 dagar var det soligt och fint med ca +20 grader vamt i solen! Jo, det kan faktiskt vara det, men snön blir väldigt jobbig att åka på då på eftermiddagarna. Men vad gör det när man kan sitta och "löga" sig med en kalla öl eller Jaegermeister?

Skidåkningen fick jag kanske inte heller ut så mycket av som jag hade tänkt mig, dels för att vädret var som det var. Regn är det värsta jag vet. Även om det ena dagen var otroligt fint i pisterna trots att det regnade, så blir man helt genomblöt. Usch!

Men vad var positivt då? S K I D Å K N I N G!!!
Att åka skidor är alltid positivt. Man känner sig väldigt sportig, rör sig hela tiden, får träningsvärkt och blir trött. Man känner verkligen att man kan äta och dricka allt det där goda som finns i backen (se nedan) utan att få dåligt samvete.
Solen lyste 2,5 dag, så det var ju oxå jättetrevligt och övervägde regnandet.
Hotellet vi bodde på var jättefint och maten var helt klart okej. Frukosten var perfekt. Städerskan som städade rummet var oerhört kreativ och bäddade sängen olika varje dag - väldigt kul.
Bar-runda på kvällarna var mycket trevlig och jag lyckades en dag beställa en mycket mycket god Frozen Margarita av Alexander bartender.
Resesällskapetn på bussen var mycket trevliga.
Det blev ingen obstler hos Sepp i år, däremot serverade han gratis Amaretto och någon slags körsbärs-likör - ännu godare än obstler :-).
Fick ätit och druckit allt det där goda som jag hade sett fram emot, men tyvärr inte allt. Tiden är för kort och det goda alldeles för gott och fett.
Så, mycket var trevligt och man längtar som vanligt tillbaka igen.


Lite bilder:

Gamskogel - FIS World Cup störtloppsbacken. Här vann Anja Pärson störtloppet för en månad sedan och kom 3:a i superkomben

Gamskogel - lite längre ner i störtloppsbacken.
 
Felserhütte/Zauchensee - ca 20 grader varmt i solen!
 
Hiasl-brot - härligt god varm macka gratinerad med massor av ost.
 
Heisse chokolade mit rum - dracks nästan varje dag då vädret blev sämre.
 
Jag och grabbarna på en bar.
 
Schaumrolle - fick jag ätit några jättegoda
 
Germknödel med vaniljsås - fick jag oxå ätit några jättegoda av
 
Jägermeister - dracks rätt mycket och köptes hem

Kommentarer
Postat av: jenny

Låter som en härlig semester trots allt! Hoppas det gick bra på kursstarten igår?! Vi var i alla fall nöjda med vår lydnadsstart. Rally får det bli en annan gång... skall ju faktiskt fusk träna lite hos Pamela, så det kanske kan bli en fortsättningskurs sen! Funderar på att tävla lite rally i sommar om Zorro känns fin! Ha det fint, vi ses på klubben!

2009-03-10 @ 18:36:38
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0