Att ha och inte ha

Har varit av med Ronjas borste jättelänge. Borsten var en sån där hundborste med piggar på ena sidan och mjuk borst på andra sidan.
Vi använder den mest till att borsta av tassarna från grus när Ronja varit ute. Och nu har jag saknat den i några månader. Har letat och letat och letat överallt här hemma. Överallt där jag vet att Ronjas saker brukar finnas. Hon har 2 lådor i byrån i hallen, 1 låda i grovköket, 1 tävlingsväska och en träningsväska. Sen har jag en hel garderob med bara kläder och skor som jag använder när jag är ute med henne. Borsten fanns inte någonstans. Hade en svag aning om att jag använt den på en tävling eller utställning, men i tävlingsväskan fanns den inte. Inte heller i träningsväskan som alltid står i bilen.

Såååå, i förra veckan var jag då iväg och köpte en ny borste till henne. Fast det blev faktiskt 2 stycken borstar. En borste med piggar på ena sidan och mjuk borts på andra sidan som enbart ska användas till att borsta Ronja, och så köpte jag en katt-borste (?) med bara mjuk borst och lite mindre och den är till för bara borsta av tassarna från grus. Föresten, så mjuk i borsten var den inte, men den funkar.
Kanon, äntligen fick jag vad jag behövde och tänkt på länge.

Kom hem och städe upp lite i ena "Ronja-lådan" i grovköket och vad hittar jag då där???
Jo, Ronjas gamla borste, som jag varit av med och letat hur länge som helst efter. Och hittar den i den lådan där jag redan har letat hur mycket som helst, men tydligen inte tillräckligt.
Ja, så nu har jag 2 borstar hemma :-)

Kommentarer
Postat av: Linda och Cookie

Haha ja det är väl typiskt att saker ibland kan få fötter och gå å gömma sig för att bara en stund senare dyka upp som gubben i lådan! Vet du förresten om det möjligtvis kommer hållas någon valpkurs i vår/sommar? Kram Linda och rookien Cookie =)

2009-03-27 @ 19:23:05
URL: http://lucaswilner.blogspot.com
Postat av: Pamela

Haha, jo tacka vet jag rally! Min sammanfattning var för stor för att skickas via mail, så jag tar m ett usb på måndag.

Oj, ska man ställa klockan?! Det får jag skriva en påminellse om så jag inte glömmer det.! Tack!

Malin hamnade tyvärr i grupp A o Agruppen ska samlas kl 8 o vi andra, Anna, jag o Camilla hamnade i B som ska samlas 11.!

2009-03-28 @ 11:45:47
URL: http://briardkimba.blogg.se/
Postat av: Linda och Cookie

Hej!

Ser att Pamela redan informerat dig om när tävlingarna börjar =) då ses vi kanske imorgon då =), kram så länge!

2009-03-28 @ 13:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0