Thomas Helmig - vilken artist!



Midsommarafton tillbringade jag och 2 vänner på Tivoli i Köpenhamn på konsert.
Tivoli har sk Fredagsrock varje fredag från april till oktober, där uppträder en mängd olika artister.
Och man betalar endast inträde till Tivoli (80 DKK, 40% rabatt för svenskar) och sen är själva konserten gratis.

Och på midsommaraftonen var det min stora favoritartist, Thomas Helmig, som ligger snäppet under Bruce Springsteen på min skala. Thomas Helmig är otroligt stor i Danmark o där var säkert 20.000 personer på Tivoli. Samma sak när jag var där för 2 år sedan.

Det var trejdje konserten för mig med Helmig, och detta var nog den bästa. Faktiskt. Den var fantastisk och han gav verkligen allt. Och superbra band och körare.
Synd dom bara håller på ca 1,5 timme!!!!

Letar och letar efter nästa konsert. Hmmmm.... blir kanske i augusti....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0