Snö o cyklar?

Vädret här i Skåne är just nu helt underbar.
Om man som jag gillar mycket snö o kyla.
Det är sällan vi har snö som lägger sig och som ligger kvar i flera dagar.
Det är sällan det snöar i Skåne när det är minusgrader.
Men nu har det snöat i 3 dagar o temperaturen har legat mellan -3- -7 och det fina lägger sig på gräsmattor och trottoarer och ligger kvar utan att bli slask.
Nåja, häromdagen var vi ute o fotograferade på Österlen och det var väl kanske inte så kul att köra på vägarna där eftersom det vanliga på Österlen är att det fyker igen.
Men, plogbilarna var ute och allt var toppen.

Men en sak har jag funderat starkt på.
Det är det här skånska fenomenet med snö och cyklar.
Tror absolut att det bara är ett skånskt fenomen, men vet inte.
Alltså att folk är ute och cyklar trots att det ligger flera centimeter med snö på vägarna.
Hur tänker man då?
Själv är jag ju från Österrike och jag har då aldrig sett någon som cyklar där när det är snö!!!!
Någon som kan förklara för mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0