Städa bilen...

...är något av det tråkigaste jag vet. Usch o blä och varför kan den inte städa sig själv?
Men ändå, idag tog jag mig i kragen (trots att jag var dödstrött) och åkte iväg till vår firma, där vi har en sån där superstark dammsugare, och dammsög hela bilen. Där var en hel sandlåda på bilmattorna, så det behövdes verkligen.
Allt i kombi-utrymmet åkte ut, dvs alla hundsakerna inklusive hundburen, och städades. Ni anar inte hur mycket hundhår där var. Men nu blev den fin och jag lyckades med att stuva in allt i kombin igen fast på ett mycket mindre utrymme. Så nu är där gott om plats sidanom buren till annat.
Men gud vad trist det är - trots att det blir fint o fräscht.

Men tvätta den får mannen göra. Så länge han envisas med att jag inte ska köra in i en automat får han tvätta den själv (trots att det är jag och Ronja som smutsar ner den).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0