Rallylydnads-tävling

Idag var jag iväg med Jenny och Ronja på Rallylydnads-tävling på Oxie Brukshundklubb.

Jenny skulle alltså tävla rallylydnad för första gången med Ronja. De har gått rallylydnads kursen 3 gånger, så det var ganska nervöst. Vi har precis hunnit gå igenom alla skyltarna i nybörjarklass. Men Jenny o Ronja har provat på lite rallylydnad tidigare, om än väldigt väldigt lite.
Som om vi inte var tillräckligt nervösa, hade Jenny fått startnummer 1. Inte så kul när vi inte visste hur en tävling gick till. Men det var bara och slänga sig ut i osäkerheten, nåja jag satt tryggt vid sidan av ringen och var nervös.
Efter en noggrann banvandring, som Jenny gjorde tillsammans med min hjälpinstruktör Monica som oxå tävlade, var det så dax för Jenny och Ronja att äntra planen.

Det gick bra fram till skylt 3 som var vänster-spiral. Hon hade ingen kontakt med Ronja, så det blev lite hipp som happ vid den skylten, men dom tog sig igenom spiralen på rätt sätt efter viss möda.
Uh, tänkte jag, en massa poäng avdrag. Hoppas hon ändå kan uppnå godkänt, 70 p. Resten av banan gick ganska bra.

Sen satt vi då och väntade tills alla ekipagen gått och resultaten var ihopräknade.
Det hela slutade med att Jenny och Ronja kom 7:a på 87 poäng (av 100 möjliga) i nybörjarklass, dvs godkända/uppflyttade.

Jättegrattis till er båda, ni var sååååå duktiga!
Kramar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0