Är jag ett tekniskt geni?

Nja, kanske inte.
Men har idag laddat ner ny mjukvara till digitalboxen (inspelningsbar med 2 tuners) och lagt in mina digitala bilder på boxen så man kan visa dom via TV:n. Jo, jag vet att det även går via datorn, och tro mig, har försökt det. Men vi har så gammal TV så bilderna blir så himla mörka när man visar dom i TV:n. Överföringen funkar inte på något konstigt vis. Men när jag lagt in dom i digitalboxen blev dom perfekta för visning på TV:n. Kanon. Kan jag varmt rekommendera.
Nästa steg är att lägga över musiken på digitalboxen, men tror inte jag gör det för det funkar himla bra via datorn. Men det är klart, ibland har man inte datorn precis vid TV:n.....
Så kanske...........?


......och just nu håller jag på att laga blinier (plättar med en röra av creme fraiche, lök och röd kaviar) och dricker ett härligt glas rött sydafrikanst vin till, Makulu. Det är supergott. Har haft ett skuntet rött Chilenskt vin nu ett tag, men äntligen tog det slut så man kunde öppna en ny flaska gott gott vin.
Regnet silar ner ute, har tänt alla levande ljus i vardagsrummet = supermys och supervarmt.  Kanske blir det Carte d'Or-glass till efterrätt. Härligt härligt! Myskväll ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0