Temperaturskillnader

Som i resten av Sverige, och stora delar av Europa, har vi nu mycket kallt i Skåne.
I natt hade vi -12 grader hemmavid.
Men vad jag tycker är så otroligt och vad som slog mig när jag körde in till stan i morse var vilka temperaturskillnader det kan vara.
När jag körde hemifrån i morse var det -9 grader kallt! När jag kom in till stan var här +2 grader!!!! En temperaturskillnad på 11 grader och då bor jag bara 3 mil från Malmö. Men å andra sidan är det 3 mil inåt landet och så ligger det väl något högre oxå. Men ändå, 3 mil och 11 graders skillnad!!!!!
Otroligt!
Och jag kan säga, hemma hos mig var vädret mycket skönare. Helt vindstilla och torr hög luft. Här i Malmö är det oxå fint väder, med lite sol, men det blåser lite grann och eftersom det då är plus-grader så är här mycket högre luftfuktighet som går rakt in i märg och ben och gör att det känns mycket kallare än hemma!


Ååååhhhh, jag längtar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0