Fredag, fredag, fredag...... whiiii!

Dagen har tillbringats hos min nya uppdragsgivare.
Det strulade lite eftersom det av någon anledning inte gick att koppla upp min dator till deras nätverk. Men det löste sig till sist ändå. Nästa vecka kommer de att ha en ny dator till mig där med de senaste programmen, så det ordnar sig.
Idag fick jag hålla till godo med brända CD-skivor med material på. Det gick bra.
Men fick mig en rejäl överraskning när de ville att jag skulle göra en översättning av en teknisk manual från engelska!!!!!
Ja, ja, får ju ta mig an det oxå!

Har idag varit och köpt julgransgodis på Lidl!
Ja, julgransgodis. Du läste rätt.
Jag har alltid godis i min gran och det är så svårt att hitta sånt godis här i Sverige och det man hittar är ofta ganska dyrt. Men Lidl har till rätt pris. Och förr om åren har jag alltid varit för sent ute när jag skulle handla det och det har då varit slut. Så nu tänkte jag att jag ska vara ute i god tid!!!!! Och det var jag alltså!

Och nu är det fredag kväll. Sitter här med en glögg!
Ja, du läste rätt nu oxå. Glögg - Blossa's med enbär och lingon. Supergod!
Längtar verkligen till julmånaden då jag ska handla massor av Blossa årgångsglögg. Mums!
Annars är här mysbelysning - dvs alla mina levande ljus är tända. Och det är mååååånga. Ruggigt och trist väder ute, väldigt mörkt och höst höst höst. Då krävs levande ljus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0