Första snön!

Idag har första snön kommit till Skåne. Eller faktiskt kom den redan igår kväll, men då satt man ju inne och det snöade bara ltie grann. Däremot kom en enorm hagelskur som gjorde att allt såg vitt och vackert ut (och blev glashalt ute). Sen kom det lite snö övanpå det. Så i morse var det vitt här ute var jag bor. Vet att det inte var så i Malmö.

Men sen när jag var ute och körde idag, med kassa sommardäck på bilen, började det snöa ordentligt. Hela bilen blev översnöad när den stod parkerad och så skulle man ta sig hem i det ovädret. Men det gick bra. Inga poliser och köra försiktigt, så kom jag hem utan missöden. Men gatan där jag bor på är fortfarande glashal, under snön är fortfarande is från hagelskuren igår.

Men man kan inte säga annat än att det är vacker!

Kommentarer
Postat av: Anna o Pelle

Är jättenyfiken på rallylydnaden och jag är så glad att det kommit till Svedala! Pamela (m Kimba) o Linda Martinsson har pratat så gott om rally så jag bara måste! Ser framemot nästa termin!

Körde också med sommardäck igår, my god vad halt det var...

Ha det gott i snön!

2008-11-22 @ 10:29:35
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0