Apropå förra inlägget

....om att tro.
Man kan ju tro på vad som helst. Att tro är nog bra. Om det inte går till överdrift. Om det sen är att tro på Gud, Tomten, livet, kärleken, medmänniskan eller något annat spelar väl mindre roll.
Men angående mitt förra inlägg om Gud och Tomten så tänkte jag bara kolla hur många som sett den underbara animerade filmen PolarExpressen med och av Tom Hanks?
Den handlar om julen och om att tro på Tomten och bli vuxen och sluta tro. Och om att tro....! Kanske på livet! Men att tro.
Har ni inte sett den, så se den. Framförallt nu till jul. Det är en underbar film med helt underbar musik.
Musik som handlar just om att tro. Två av låtarna vill jag dela med mig av och det är "When Christmas comes to town" med Matthew Hall and Meagan Moore och "Believe" med den helt underbara Josh Groban.



 
"When Christmas comes to town" (se texten)

 
"Believe" - Josh Groban (se texten)

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja tänk vad lite kesella kan göra! Vilken skillnad mot för butikernas torra lussebullar. Nu återstår att se om de räcker över jul =)

Ska du tävla i Falsterbo på söndag eller i Trelle den 14:e? Anna ska tävla med Pelle i Trelle. Hahahaha det var årets första julrim! Hohohooho!

Ha det gott, kram!

2008-11-28 @ 20:48:27
URL: http://lucaswilner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0