100 TV-kanaler

För 2 år sedan, när vi flyttade till nytt hus, fick vi oxå vår första digitalbox. Det var mamma som i samma veva flyttade till ny lägenhet där det fans kabel och då fick vi deras gamla digitalboxar. Med boxarna följde även boxers kanalkort med utökat programutbud. Kanon tyckte barnen som bara varit vana vid TV1, 2, 4 och de danska kanalerna.
Men efter några månader med zappande, var det ingen som var så där jättebegeistrad över det hela. Ungarna tyckte sällan där var något att titta på och vi som ville spela in mycket när vi nu kunde, valde oftast danska kanaler, som vi ju ändå hade utan kort.
När korten skulle förnyas var det inget vi brydde oss om. Jag tycker inte sånt är något att betala för. Och efter att vi under ett års tid haft de kanalerna gratis, så var det faktiskt ingen i familjen som tyckte det var något att betala för.
Men givetvis var det några kanaler och program som jag saknat under den här tiden, tex Cesar Millan på TV4+ (Mannen som talar med hundar), Eurosport, Discovery och en och annan bra film på filmkanalerna. Men de har varit för få för att överväga att betala för.

Dom om min förvåning när jag idag såg att vi har ALLA kanaler + några till som vi hade tidigare, på alla våra boxar. Även den boxen vi har utan kort. Har varit inne på Boxers hemsida för att kolla om det är något erbjudande just nu, och det måste det vara, men jag hittar inget.
Det är bara att tacka och ta emot. Nu har vi över 100 kanaler - hur länge det nu varar. Vi har kanaler som inte ingick i vårt kanalkort tidigare.

Så det är bara att ta och rensa hårddisken på boxen för att få plats med så mycket som möjligt på den innan kanalerna "stängs" igen. Och, man måste avkoda programmen innan det stängs, annars försvinner det man spelat in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0