Så var det idag

I morse, när jag och Ronja var ute var det jättefint väder. Solen sprack fram mellan ganska tunna moln och dagen såg ut att bli jättehärlig. Sen började molnen hopa sig och vädret blev precis som vanligt, med regn, blåst och allmänt otrevligt. Och jag hade planerat att spårträna med Ronja med en kompis. Så det var bara att bege sig ut i spårskogen. Men det var bra. Eller, spåret gick inte så bra. Ronja hittade alla pinnarna, men virrade omkring i spåret som en yr höna och tappade spåret hela tiden och jag fick be henne leta. När vi var i slutet var hon så slut så hon nästan gav upp. Men hon hittade slutet oxå. Om det var för att det blåste eller för att det var längesen vi spårade vet jag inte. Varken blåst eller något sånt har fått henne såhär virrig någon gång. Och så sprang det förstås ett gäng hjortar i spåret när jag gick ut det. Men det var ändå en bra träning, misslyckande lär en att läsa hunden och det behövs.
Kompisens hund fick dels ett viltspår lagt av mig och dels ett godisspår lagt av henne. Det gick bra, men viltspåret var Ellas favorit - helt klart.

Ensam hemma nu ikväll med ett glas vin. Sitter o leker med datorn (som vanligt). Har återigen haft kontakt med en (mycket) gammal vän som nu bor "over there" som jag precis fått kontakt med efter 20 år. Det är så himla kul att kunna prata med honom igen, precis som om det var igår vi träffades sist. Internet är fantastiskt på det viset. Så nu väntar jag bara på att "de andra" gamla vännerna börjar hålla kontakten igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0