En hund till, kanske...

Var som vanligt ute med Ronja i morse. Vår 1 timmes motionsrunda. Var lite sur när jag gav mig ut eftersom mp3 hade slut på batteri och cd-spelaren som jag tog med istället fick slut på batteri när jag bara varit ute en liten stund. Suck - helt tyst!
Men i alla fall, när jag var nästan ända hemma sprang en hund fram till Ronja. Kände genast igen hunden som en tidigare rymmare som jag tagit hand om som bor i andra änden av Genarp. Tittade och tittade efter husse, men ingen husse i sikte. Kopplade då hunden och gick hemåt. Ingen husse i sikte. Såg att den hade halsband på sig, tog av det och såg att där faktiskt stod ett telefonnummer på.
Ringde upp numret, det var ägarens bror. Berättade att jag hade hunden och att brodern kunde ringa mig för avhämtning hemma.
Ronja var inte alls med på noterna och ville jaga iväg hunden hela tiden. Sur o vresig var hon och ville inte alls släppa in honom hemma. Band upp honom i grovköket och inväntade husse som kom efter ca 20 minuter och hämtade sin rymmarhund.

Nej, Ronja ville inte alls att jag skulle ha en hund till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0