Sommarväder är underbart, men...

I helgen var jag och Ronja i Ystad för att tävla lydnad. Det var årets varmaste dag! Det säger väl allt.
Jag har sagt till mig själv att jag inte ska tävla med Ronja på sommaren. Men det är ju inte sommar riktigt än, eller?
Enligt vädret var det sommar.
Och så är det ju uppehåll i brukstävlingarna så jag vill hålla igång Ronja lite ändå, så några tävlingar blir det väl i sommar.
Ja, vad ska jag säga om denna då?
Tror aldrig vi fått så många nollor i någon tidigare tävling. Tror aldrig heller jag fått så dåligt betalt för vårt fritt följ.
Men som sagt, det var varmt. Och tydligen har domarna nu börjat strama upp bedömningen av de olika momenten. Alla pratade om det och efteråt berättade även domaren att så var det. Kan tala om att av alla ekipagen var det ingen som fick en 10:a mer än på platsliggningen och det var bara 2 stycken som fick 10:a där! Fick man 7,5-8 var det jätte jättebra poäng.
Inte kul, men något man absolut måste vänja sig vid framöver.
Vår insats var väl inte något att snacka om. Vår första nolla fick vi på platsliggningen och det var för att jag inte kände till reglerna exakt utan gjorde ett misstag. Men å andra sidan berättade domaren detta för mig efteråt och sa även att det inte stod upptaget i regelboken utan var ett predujikat från förra årets SM.

Sen nollade vi några moment till som var väldigt onödiga, men så kan det bli ibland. Och fritt följs dåliga poäng berodde på att Ronja var jätte jätteslö!

Jag är inte alls nöjd, så klart. Jag behöver en ny hund känns det som!

Men stannade kvar och tittade på Linda och Lidas som gjorde sin debut i lydnadsklass 1. De fick bara 9:or och 10:or och måste ha vunnit klassen överlägset. Lidas är bara 11 månader!
Stort grattis till Linda och Lidas! Ni är så himla duktiga!


Kommentarer
Postat av: linda

Visst var det varmt i söndags, ronja tyckte säkert det var jättejobbigt.
men det gick ju kanon med vittringen man ska ju vara nöjd med det lilla heter det ju........
håller med dej Ronja behöver absolut en liten lillasyster att att konkurera med.
/Linda

2008-06-03 @ 14:45:00
URL: http://www.goldendays.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0