Kanada + Sverige + 20 år = väldigt kort tid!

Idag kom min kanadensiske vän in till mig på jobb och bjöd ut mig på en lunch/fika. Han har bott i Kanada i 12 år, men har nu flyttat "hem" till Malmö med frugan.
Jag har ju tidigare berättat att vi inte träffats eller pratats vid på 20 år. Men för några månader sedan fick vi kontakt med varandra igen (tack internet) och det är som om vi aldrig slutat prata. Vi tog vid där vi slutade ungefär.
Fredrik var den jag alltid kunde komma till och snacka med, en mycket mycket god lyssnare som ofta kom med (enligt honom) goda råd. Och jag har saknat det sååååå. Men nu är han här och kan lyssna igen.
Nåja, vi fick ju uppdatera varanda om det som hänt under 20 år, men nu är det gjort och ordningen är återställd!

I alla fall kom han in på jobb idag och ville bjuda mig på fika. Vi gick till hans gamla stam-ställ "Jojjes", som idag heter Element. Där har dom fantastiskt goda mackor och matpajer och kakor och chokladpajer och.... Jag gott är där. Vi pratade och pratade om allt mellan himmel och jord. Och som vanligt kom han med goda (?) råd.
Fast jag vet inte om dom var så goda, men råd i alla fall.
Tänk om världen var full med Fredrik:ar. Vad härligt det skulle vara.
Och på fredag är det välkomst-fest hos Topolino.

Välkomna hem Fredrik och Magdalena!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0