Det bästa av The Boss!

Konsert i Hamburg 21/6 2008 med Bruce Springsteen & the E-street band.
 I lördags var jag i Hamburg och såg Bruce Springsteen and the E-street Band. Det var 4:e gången jag såg dom. Första gången var 1985 på Ullevi.
Det var därefter de stängde Ullevi för att stadion hade "förflyttat" sig några centimeter och var tvungna att bygga om.

I alla fall var den konserten en höjdarkonsert. Den bästa! Men å andra sidan var jag väldigt ung och det var den första STORA konserten jag var på och allt var otroligt den gången. Men The Boss är The Boss och gav allt. Det var oxå första gången som Nils Lofgren var med i bandet och han gjorde då sin berömda "flip" (som han inte gör numera, han är väl för gammal). Den gången hade jag sittplats och lovade mig själv att aldrig mer ha det.
2 konserter har jag sett i "Parken" i Köpenhamn och då stod jag väldigt långt fram och dom konserterna var riktiga höjdare. Dels för att jag stod så nära och dels för hela Brucan-stämningen.

I lördags var alltså 4:e konserten för mig med Springsteen & E-street Band. Denna gången provade jag Hamburg. Eller det var enda stället jag lyckades få tag på biljetter, ståplats-biljetter! I Tyskland är biljetterna något dyrare än i Sverige och med resa och övernattning (och storhandling på Border Shop) blir det ju en ganska dyr historia. Men vad gör man inte för sitt E-street Band?
Konserten var otrolig, över alla förväntningar - och dom var STORA! Det var den bästa Springsteen-konserten någonsinn för min del. Bruce gav av sig själv hela tiden, ja resten av bandet oxå. Men det är ju Bruce som springer omkring mest. Kanske var han i sitt esse eftersom Patti Scialfa inte var med (är dom fortfarande gifta?). Han spelade åtminstone ut hela sitt register och smörade otroligt med publiken. Bland annat samlade han in massor av plakat från publiken med önskelåtar på och spelade 5-6 olika önskelåtar. Låtar man m y c k e t sällan hör ute på konserter. Bland annat kom min jättefavorit "Hungry Heart". Den har jag inte hört ute sen 1985! Vilken lycka och som publiken var med.

Nu vill jag till Göteborg oxå!!!!!

Kommentarer
Postat av: Agneta

Hej Karin!



Hittade in på din blogg, kul läsning. Kul konsert, det verkade som man missade något.



Hälsningar

Agneta

2008-06-25 @ 14:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0