Sommar sommar o sol.....och utan jobb

Nu när vädret verkar visa sig från sin mest somriga sida har jag blivit uppsagd från jobb. Tuffa tider för mäklare just nu och det drabbar bla mig. Inget kul alls.
För hur kul och givande är det att söka jobb mitt i sommaren? Solen skiner och man vill bara vara ute. Att söka jobb tar tid. Massor av tid, har jag lärt mig. Tillbringar minst 4-5 timmar om dagen framför datorn för att söka på olika jobbsidor, lägga in CV osv. Sen är det ju knappast någon som anställer folk nu under sommaren heller, när alla har semester. Men ändå måste man söka och leta och vara aktiv.
Ja, ja, det är bara att bita i det sura äpplet och kämpa på.

Men vad jag inte riktigt kan förstå är att om man har en idé och viljan att starta ett eget företag (som jag har, men inte har några kunder än), så får man ingen a-kassa om man nu skulle starta upp ett företag. Dvs man blir "straffad" för att man själv är lite kreativ och framåt. Vem kan starta ett företag utan att veta om man har några inkomster. Det tar dessutom tid att arbeta upp ett företag, framförallt inom min bransch.
Så nu har jag lagt det lite på is. Får se hur det blir framöver.

Trots att jag nu söker jobb och det tar tid ser jag fram emot lite ledighet nu i sommar. Jag måste ju försöka njuta av ledigheten nu när den har kommit till mig - fast det är ofrivilligt. Carpe Diem - Fånga dagen. Det är det som gäller just nu.

Tack alla mina goa vänner för att ni är så stöttande. Det betyder jättemycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0