Konsert i Skivarp?

Konsert i Skivarp, Mölllevallen - juni 2008Jodå, det går bra att ha och gå på konsert i Skivarp. Riktigt mysigt faktiskt.
I lördags var vi och såg den stora danska legenden Kim Larsen på Möllevallen i Skivarp. Som förband spelade Frida (Opp o Hoppa). Och det var faktiskt mycket mycket bättre än jag trodde. Är ingen stor fan av varken Frida eller Kim Larsen. Men Kim Larsen är ju kult, så det kunde man bara inte missa.
Men bägge artisterna var mycket bättre än jag trodde - faktiskt. Kim Larsen var riktigt riktigt bra med ett högt rockigt tempo (nåja, såg man Springsteen bara veckan innan så går det ju inte riktigt att jämföra, men ändå...). Han kan än, gubben.
Många danskar hade lyckats hitta till Skivarp och publiken uppgick till ca 5.000 personer.

Det mest banala på hela konserten var när Frida spelade och hon meddelade att det skulle komma upp en man från publiken på scenen. Väl där hade han ett stort fång blommor och en tjej med sig och där friade han till henne. Jisses så banalt. Givetvis svarade hon ja.... Åååhhhh - suck! Enda blundern på hela konserten.

Nej, där var en blunder till. Det såldes ingen öl där. Va? På en konsert! Tur jag hade vin med mig.

Har ni möjlighet att se Kim Larsen, så gör det. Det var riktigt riktigt bra.

Kim Larsen och hans band Kjukken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0