Spårträning

Första spårträningen för i år för vår del. Riktigt kul! Inte för att jag var så himla inspirerad igår att sätta klockan på ringning kl 7 för att träna eftersom regnet öste ner och vinden blåste halv storm när jag gick och la mig. Trött var jag i morse, men vädret såg i alla fall lite bättre ut.
Idag tränade Ronja och jag tillsammans med Carat och Axa och deras hussar. Axa's husse la vårt spår. Axa's husse är bruksdomare och jag och Ronja har tävlat för honom några gånger, men han har aldrig sett Ronja spåra, eftersom domarna inte följer med ut i spåret. Det var oxå första gången vi tränade spår tillsammans. Han tyckte i alla fall att Ronja var en kanonspårhund och att spåret han lade idag var alldeles för lätt för Ronja. När spåret blev lite svårare koncentrerade hon sig oxå bättre. Och då var spåret ändå lagt som ett helt vanligt högre klass spår, kanske något kortare. Och visst, jag håller nog med! Får tänka på det när vi spårar hädanefter. Trots det missade hon en pinne i spåret. Det var en naturpinne som hon inte alls brydde sig om. Något att tänka på i vår träning. Variera vanliga pinnar med naturpinnar samt andra föremål.

Sen var det en fröjd att se Axa spåra eftersom där mest låg föremål ute spåret (som jag lagt), bla en pytteliten tomhylsa som hon så fint markerade genom att lägga sig. Synd bara att husse sen inte hittade hylsan bland alla löven :-).

Tack för hjälpen killar. Många bra tips fick jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0