Grattis!

48! En aktningsvärd ålder! Grattis Jörgen på din dag idag!!!!


TRÄNING
Tränade Ronja igår på klubben. Gick strålande.
FRITT FÖLJ; Tränade mest raka sittningar och att bakbenen hängde med genom mycket back med vinklar. Gick jättebra, men det gör det nästan alltid när vi tränar. Tränade dum-rutan samtidigt och koncentrerade mig på snabba sitt-stå-ligg. Gick oxå bra.
RUTAN; perfekt in, sätter sig med en gång när jag kommenderar och blir kvar i mitten. Dom senaste gångerna har rutan gått perfekt. Måste vara för att Linda skällde på mig att jag var slarvig med när jag belönade. Har tänkt mer på att jag ska belöna i precis rätt ögonblick nu och det verkar har hjälpt mycket.
FJÄRRDIRIGERING; Körde mest sitt - stå - ligg för att tjata in backligg som hon helt plötsligt glömt bort hur man gör. Men nu gick det perfekt. Godisskål bakom som belöning. Men där är hon lite lurig för hon lägger sig inte helt ner. Armbågarna vill gärna vara lite över marken så hon snabbt kan rusa iväg till godisskålen. Tränade både nära och fullt avstånd 15 m. Gick perfekt. Sista gången körde jag sitt-stå-ligg-sitt-stå-ligg och beröm. Gick jättebra!
SKALL; Har ju haft problem hela tiden med att hon mer buffar än skäller. Har lagt mycket krut i att hon skäller ordentligt och rent och inte tittat så mycket på hur hon utför momentet. Men eftersom hon flyttar sig lite innan första skallet har jag på sistone velat lägga ner lite mer träning på det. Men det är känsligt. Försöker nätt visa med handen att hon ska sitta kvar när hon börjar skälla. Men då blir hon så osäker och skäller inte alls. Får göra om flera gånger. Till sist funkar det med klick för varje skall. Men det är för mycket hjälp. Får se om jag ska bry mig om det eller bara koncentrera mig på att hon skäller bra eftersom hon är så osäker.
HOPP; Detta är vårt stora problem. Hindret i brukshoppet är ju ändå 85 cm och min lilla hund är bara ca 54 cm och inte alltför smidig. Själva hoppet i sig är egentligen inget problem. Det är bara det att hon förra året i maj hoppade rakt in i hindret och blev hängande uppe på innan hon ramlade ner. Hon slog sig lite då. Så efter det har hon varit väldigt tveksam till hindret. Men oftast går det bra utom på tävling där hon inte hoppat alls de senaste gångerna. Men när jag tränar brukar det gå bra. Satte ut godisskål bakom hindret för att få henne långt från hindret. Kommenderade hopp och hon hoppade superfint. Sitt ute vid godiset. Hopp för att hoppa tillbaka. Hon tar sats och hoppar men är klumpig och blir nästan hängande uppe på igen och krånglar sig ner. Uuuuhhhhh..... det ska ju inte hända! Lugnar ner henne lite och gör om hela proceduren. Hopp ut till godisskål går jättebra. Hopp tillbaka till mig och jag flyttar mig samtidigt lite bakåt. Hon hoppar perfekt. Fick springa direkt till godisskålen vid väskan och så var träningen slut. Hon måste ha det som en minnesbild att det gått bra. Men vet inte vad jag ska göra med hoppet egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0