Distriktsmästerskapet?

Igår tränade jag o Ronja tillsammans med Linda och Foppa och Lidas. Det är så härligt att se Lidas, 8 månader, träna. Det spritter i hela kroppen på honom och han vill bara göra något hela hela tiden. Han var ju såååå gullig. Linda tyckte jag skulle satsa på ny valp och visst blir man sugen när man ser en sådan som Lidas. Men nej, det får nog vänta ett tag till. Vi får se!

Tränade i alla fall lite fritt följ - gick jättebra med raka sittningar och fina sidoförflyttningar, rutan - som gick kanonbra, "dum-rutan" - gick oxå bra med snabba stå/sitt/ligg, fjärrdirigering - jättebra, hopp - gick, men hon slår i hela tiden, jobbigt. Tränade även vittringsapportering. Har ju stora problem där att Ronja vill "smaka" alla pinnarna innan hon bestämmer sig för min. Första gången, när pinnarna låg utlagda på rad, gjorde hon så. Vi bytte pinnar. Linda la dom i cirkel - då gick det kanon. Hon bara nosade på alla och tog min pinne. Varför gör hon inte så varje gång? Får försöka luska ut ett annat sätt att träna så hon gör rätt varje gång. Kanske ska pinnarna ligga mycket närmare varandra så hon ser dom när hon kommer ut till dom?

I alla fall så gick rutan och fritt följ så bra att jag funderar på om vi ska anmäla oss till DM i april. Kom med förra året, men då tackade jag nej pga spårtävling samma dag som jag kom med på. I år ligger DM på min klubb, så då känns det lite mer spånnande att vara med. Får se. Blir det kval har jag inget att komma med eftersom jag inte tävlade lydnad alls förra året. Men får väl anmäla mig. Har lite tid kvar att fundera och träna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0