Trevligt på Apoteket

Igår var jag på Apoteket och skulle hämta ut medicin till ena dottern. Den var skickad digitalt från Sjukhuset i Lund. Åkte till Apoteket på Bergsgatan för att där var lättast att parkera. Jag är annars van vid Apoteket i Dalby eller Staffanstorp. Där brukar man inte behöva vänta så länge. Men här...... Jisses!
Fick vänta i ungefär en halvtimme på att få medicinen klar. Jovisst, det var 4 olika sorter och läkaren hade skrivit hela romaner på instruktioner hur de skulle användas. Men ändå, en halvtimme!!!!
I alla fall började jag konversera med mannen som satt sidanom mig. Det visade sig att han bara pratade engelska. Han kom från Irak och hade varit i Sverige i 7 månader och inte hunnit lära sig svenska än. Han var mycket trevlig och visste precis hur man charmar en svensk flicka när han trodde att jag var mellan 30-35 år gammal.
Tänk vad lite vissa behöver göra för att man ska tycka dom är
trevliga :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0