Tisdagsträning

Tränade Ronja på klubben igår. Var ju lite tveksam eftersom hon haft ont i bakdelen och haltat några dagar. Hon haltade även på morgonen när vi var ute vår morgontur, men kunde ändå följa mig i mitt tempo och hela rundan.
När vi tränade gick det i alla fall bra. Hon var hur pigg och allert som helst och jag hade nästan lite svårt att hålla henne på marken på alla 4 eftersom hon var så glad och studsade och hoppade hela tiden. Så ont hade hon definitivt inte. Men vi skippade hopp och kryp ändå.

Fritt följ - tränade mest position och följsamhet, körde slalom, åttor, cirklar, backningar, gå i sidled osv. Gick jättebra och hon följde mig kanon och pinnande verkligen på när hon kom efter i tex cirkel. Sittningar och vändningar gick oxå bra. Raka sittningar, ganska snabba. Vändningar okej, men tränger lite i vänstersväng.

"Dum-rutan" - Stå, sitt, ligg. Gick kanon. Snabbt stå utan steg. Snabbt sitt och snabbt läggande. Kanon!

Rutan - Bra tempo fram till konen. Bra tempo in i rutan i mitten. Men när jag sa stanna till henne vänder hon sig så hon kommer ut i kanten på rutan. Men är helt klart innanför. Kanon. Gjorde om det från andra hållet och gick oxå bra. Körde det igen som sista moment från första hållet, jättebra igen. La henne sen i rutan och gick själv mot rutan och kallade in. Kom snabbt på rätt sida i fot och följde mig sen.

Fjärrdirigering - Körde mycket stå/ligg med tonvikt på backligg. Kanon, även om avståndet varierade. Körde sen hela fjärren och märkte då att hon flyttar sig en bit vid stå/sitt. Tränade då stå/sitt ett antal gånger med tonvikt på backsitt. Gick bra efter ett tag men jag vågade inte gå längre bort än 5-6 meter. Får tänka på att träna det mer.

Apportdirigering - La ut apporterna. Ställde henne på lagom avstånd och jag ca 10 m från Ronja. Körde högerapport. Ronja sprang vänster. Jag skriker stanna och visar höger apport igen, hon springer och tar rätt. Vi slutar där.

Skall - Uppskallet var kanon, fint skall. Själva momentet oxå mycket bra skall för att vara Ronja. Flyttade sig bara minimalt. Kanonbra. Hon tyckte det var skitkul!

Sen var det täcke på, in i blen o hem. Jag var rätt ensammen  därnere igår. Men det gick bra ändå.

Har nu anmält till 3 spårtävlingar. Får se om vi kan vara med (om vi lyckas komma med). Ronja måste ju vara helt okej i bakdelen först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0