Helgen...

Fredag kväll och satt med migrän-vinet igen. Men denna gången gick det faktiskt mycket bra. Får lära mig dricka vatten vid sidanav vinet. Annars var fredagskvällen mycket trevlig. Tror faktiskt det var längesen den var så trevlig :-).

I alla fall vet jag inte om det var den trevliga kvällen eller vinet eller både och som gjorde att jag sen inte kunde sova på natten. Skulle ju upp tidigt och träna spår. Men när jag till slut somnade vid 3-tiden och vaknade vid 6 mådde jag så dåligt och var helt väck, så jag fick skicka iväg ett sms till P-O o tala om att det fick vara med träningen denna veckan. Var tvungen att sova. Vaknade sen vid halvtio och kände mig ändå ganska utsövd (och utan migrän). Så, som kompensation för den uteblivna spårningen i skogen tog jag och Ronja en jätte långpromenad i skogen på eftermiddagen. Trots halv snöstorm var det underbart att komma in i skogen. Lugnt och tyst. Det är bara såna som jag som är i skogen i sådant väder! Letade efter en ek, men tyvärr, det är långt mellan dom i våra skogar :-D!
Passade även på att lägga in små träningspass till Ronja när vi var därute i vildmarken. Fjärrdirigering med backligg - gick superbra, inkallning med stå och ligg - ganska bra, rak inkallning - där börjar hon i makligt galopp-tempo som ökar enormt efter mitten när hon vet att det inte kommer några stå/ligg kommandon. Det är inte helt rätt, hon ska ju hålla samma tempo hela tiden. Men det får gå så! Hade med mig en vinkork ut i skogen som jag kastade i en hög med pinnar, Ronja fick söka och hittade (givetvis) korken med en gång och apporterade den. Måste lära mig använda sådana saker och naturpinnar mer i spåret, så det var bra att testa av såhär på ett litet närsök. Kändes som lagom o bra träningspass. Blev i alla fall jättesugen på att anmäla till lydnadstävling igen. Får se om det blir av.

På kvällen skulle det blivit bio, men sviterna efter nattens sönmlöshet gjorde sig påmind, så vi sköt på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0