Gnäll o tandagnissel

Har nu beställt en ny kokbok från Adlibris. Vet inte när jag köpte en ny kokbok senast. Är ju inte så himla intresserad av mat, så tycker det är rätt trist faktiskt. Men för inte så längesedan fick jag Jamie Olivers (kok-)bok "Jamies Italien". Det måste nog vara den nyaste jag har om man räknar den som kokbok.
I alla fall beställde jag Ulrika Davidssons bok "Ulrikas bästa GI-mat : 100 recept för hela familjen".



Den innerhåller så mycket tips o tricks med GI mat. Inte för att jag följer någon GI-diet precis, men mycket av det som är GI-filosofi följer jag redan så det kan ju inte skada att få ytterligare tips. Men, lovar att det inte är populärt här hemma hos barnen. Framförallt får allt sånt där som quinoa, dinkel, groddar, linser och bönor stora protester när det serveras. Men dom får väl äta sig mätta i skolan istället.
Länk till Adlibris hittar du här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0