Vårkänslor

Grannen frågade för några veckor sedan om jag ville ha rabarber. OM JAG VILLE HA RABARBER!!!! Klart jag ville.
Så för några dagar sedan var hon inne o lämnade en rot till mig, en stor rot och bladen hade redan börjat titta fram en 10 cm. Vilka vårkänslor man får av rabarber.
När jag lämnade Hässleberga trodde jag att jag skulle få köpa små små rabarberplantor i plantskolan till sommaren. Vi flyttade ju i november och då gick det inte att hitta rabarberplantorna för att gräva upp. Givetvis visste jag var dom fanns, men det var så mycket annat som skulle fixas i flytten så rabarbern kom aldrig med.
Nu har jag en jättefin stor planta, där det säkert blir jättegod rabarber på och om jag har tur, kan jag skörda de första späda stjälkarna redan om en månad. Rabarberpaj, rabarberpaj, rabarberpaj..... Ååååhhhh, vad jag längtar.....!

Tack för snälla grannar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0