Migrän.... iiiihhhh....

Vaknade i morse med migrän och lätt illamående. Steg upp och tog med en gång min migränmedicin (nässpray) och gick därefter ut min vanliga morgonrunda med Ronja. Fick hålla nere på tempot eftersom jag var lite illamående oxå och inte orkade pinna på som vanligt. Nässpray:en brukar verka ganska snabbt, efter ca 15 min. Men nej, det ville inte släppa.
Och den där förbannade solen var ju uppe och lyste i ögonen hela tiden. (Mycket ljuskänslig vid migränattack!).
Kom hem och åt lite frukost och duschade. Tog en migräntablett på väg till jobb (sugtablett). Men nej, migränen ville inte ge med sig. När jag kommit till jobb så tilltog den dessutom och illamåendet blev bara värre och värre. Ett tag tänkte jag ge upp och åka hem.
Men det är ytterst ytterst sällan jag är hemma för migrän och ville inte vara det idag heller!
Men tog ytterligare en tablett, denna gången en receptfri migrän-variant (hm....), men det hjälpte givetvis inte heller.
Sista utvägen fick bli en Treo Comp, som jag egentligen inte gillar ta eftersom jag blir så himla påverkad av den. Men vad gör man inte när huvudet nästan sprängs och man blir mer och mer illamående och yr.
Åååååhhhh, vilken befrielse. Efter ungefär 20 minuter började Treo:n att verka och jag blev helt avslappnad och hög som ett hus med alla dom tabletterna i kroppen. Tyvärr så blir jag helt slö och zoom av Treo:n och vill bara gå o lägga mig, men värken försvann i alla fall.
Och så blev jag ungefär 200 kr fattigare, för det är vad dom 4 ungefär kostade tillsammans!!!!

Får väl vänta ett tag och köra bil nu, för det är nog ingen höjdare just nu.

Känner att det eventuellt är på väg tillbaka nu - migränen. Men jag har väskan full med droger, så det är bara att stoppa in....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0