Hundträning?

Åååååhhhh......... ibland är det bara så hopplöst! Idag gav jag nästan upp med Ronja. Vet inte vad det var med henne men ingenting vi gjorde funkade. Och då tränade jag bara 4-5 moment. Jo, rak inkallning gick kanon, men det var det ända.

Efter lite uppvärmning körde jag en liten liten runda fritt följ. Därefter "gå-rutan". Gå-rutan gick väl i och för sig bra, men första kommandot ställande slarvade Ronja och tog flera steg. Gjorde om hela momentet sen ställde hon sig jättefint, sitt gick oxå mycket bra, ligg var hyfsat, men gjorde om det och då gick det jättebra.
Därefter kom sändande till rutan.......... *suck*
Det funkade inte alls idag. Hon sprang jättefint fram till konen och jättefint mot rutan. Men varenda gång jag skickade ställde hon sig mellan de första konerna på gränsen till rutan. Till slut skickade jag från ett annat håll och vips sprang hon in i rutans mitt. Gjorde om från det hållet som inte fungerade och det fungerade inte. Tror jag gjorde om rutan ett 20-tal gånger från olika avstånd och från olika håll. Körde några moment emellan oxå, men hon sprang inte in i rutan från det första hållet. Jag fattade ingenting och blev nästan helt galen. Till slut funkade det och körde sen som sista moment 2 skick till rutan där det gick jättebra. Men såååå länge jag fick hålla på.
Fjärrdirigeringen var helt okej. Sitt från stå var inte bra varje gång, men hon verkar börja förstå att han ska "back-sitta".
Sen var det vittringsapporterna. Det gick mycket bra, tills jag slutade berömma direkt när hon tog rätt pinne, det kan jag ju inte göra på tävling. Tänkte berömma när hon var på väg mot mig. Men så fort jag inte berömde när hon tog pinnen bara stannade hon och tittade på mig och trodde det var fel pinne hon tagit *suck igen*
Får träna mycket mer vittring varje dag och bara berömma när hon kommer till mig.

Kändes inte alls som någon bra träning och idag kändes det som om jag kommer att ge upp. Känns inte lönt att åka ut på tävling när det ser ut som idag.

Kommentarer
Postat av: Marie-Anne

Ge iten upp, du vet väl att det alltid är som mörkast innan det ljusnar. Eller ibland måste man backa för att komma fram. Det löser sig, du är ju så duktig.

2008-04-05 @ 23:00:35
URL: http://papayaq.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0