Händelserik helg - på alla sätt...!

Jaha, då var den sköna helgen över och jobbet väntar runt hörnet. Det är trevligt att jobba och jag har ett jätteroligt jobb med trevliga arbetskamrater, men det är ändå allra skönast att vara hemma och göra just det man själv vill och bestämmer sig för.

Denna helgen har varit väldigt händelserik för min del. Nja, kanske för att jag sällan gör något spännande på helgerna utan bara är hemma och kopplar av.
Fredag kväll var lagom spännande då jag var så utpumpad efter att ha drogat mig med 5 olika värktabletter mot migrän under dagen - jag lovar det kändes i hela kroppen. Men blev ändå så pass bra att jag kunde dricka lite vin på kvällen innan jag slocknade i soffan.

Lördagen tillbringades framför datorn (efter att Ronja hade fått sitt) med hemsidor och Flash. Det är som ett gift, man kan inte släppa det.
Men på kvällen skulle jag ju ut o svira med kompisar. Först var vi på Paddy's, satt en stund i baren och sluddrade sen en god middag och mera pladder.
Sen blev det barrunda; först till Interpool där kompisarna kände ägaren (som dock inte var där), någon typ av blåbärsdrink där men den var helt genomskinlig, hmmmm......, sen blev det avslut på Syltan där jag äntligen fick en Screaming Orgasm - supergod, men blev ändå lite besviken. Den såg inte alls lika god och mäktig ut som den i Polen och den var inte heller alls så god, även om den var mycket god. Får väl prova vidare på andra ställen framöver för att hitta min jättefavorit.
Blev i alla fall en supertrevlig kväll med trevligt sällskap.

Söndagen började med migrän - jadå igen. Men fick bukt med den ganska snabbt.
Det var ju en superfin dag med härligt solsken och vårvärme i luften = utflyktsdax!
Buss till Arlöv för att hämta min bil. Har inte åkt buss på säkert 20 år så visste knappt hur man skulle göra. Första gången för Ronja, som oxå var med. Planen var Limhamnsfältet (Turbinen) där Ronja skulle få bada och så. Gick först en lång runda på fältet och Ronja plaskade lite i vattnet. Såg i och för sig ut som om hon tyckte där var för mycket hundar och hellre ville bada i lugna Häckebergasjön där hon oftast är ensam. Men hon plaskade o simmade lite.
Från Limhamnsfältet kommer man lätt över till Västra Hamnen och alla nya bostäder och caféer där, så vi promenerade över och satte oss att fika på Espresso House och verkligen njöt av vårssolen. Strosade sen runt lite bland de nya, enormt fina husen i området. Har inte riktigt sett området tidigare, bara den sidan som vätter mot Malmö Mässan och den är jag inte så imponerad av. Men "baksidan" och framförallt mellan alla husen - där är superfint. Mellan husen finns små hus som påminner om små gatuhus eller mindre radhus, en del med egna uteplatser och en del med egna täppor, jättemysigt är där.

Allt blir så mycket finare och härligare när solen är framme och glassugen blir man oxå så det blev till att köpa en strut med 2 kulor inne i Västra Hamnen.
På vägen tillbaka till bilen blev jag jättekonstig i halsen och fick jätteandnöd. Misstänker en allergireaktion. Inte för att jag är allergisk mot något, men detta kunde absolut inte vara något annat. Efter några minuter mådde jag lite bättre och kunde fortsätta mot bilen, men helt bra blev jag inte förrän jag kom hem och tog en Clarityn och då hade det ändå gått flera timmar.
Uuuhhh, det var rälit. Mitt väskapotekt är nu utökat med Clarityn.

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Hej!

Om du inte redan deltar, var med och tävla här:
http://natalieb.blogg.se/tvling.html
Du kan vinna ett hemligt paket till ett värde av TUSEN KRONOR!!

Ha en bra dag!

2008-04-14 @ 11:44:00
URL: http://natalieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0